Hatósági bizonyítvány
Ügyleírás
1. Lakóingatlan egyedül és életvitelszerű használatát tanúsító igazolás kiadása
Kérelemre a hatóság arról a tényről, hogy a kérelmező természetes személy, a lakóingatlant egyedül és életvitelszerűen használja, – olyan gyűjtőedény választásának biztosítása érdekében, mely a 60 litert nem haladja meg – igazolást ad ki.
2. Mezőgazdasági termelők által üzemeltett gépjárművek útdíj fizetés alóli mentesülése
A kérelmező a székhely vagy lakóhely szerinti települési önkormányzat jegyzőjétől kérelmezheti az autópályák kivételével a jogszabályban meghatározott termények közül a kérelemben meghatározott termény szállítására vonatkozó, a jegyző illetékességi területén található vagy azon kívül eső, a kérelmező székhelye vagy lakóhelye és a használatában álló termőföld, tanya vagy telephely közötti útdíjköteles elemi útszakaszra vonatkozó - június 15-e és december 15-e között - a kérelemben meghatározott termény betakarításának időtartamáig, de legfeljebb 30 napig érvényes, díjmentes - viszonylati jegy váltására jogosító hatósági bizonyítvány kiadását.
3. A mezőgazdasági, agrár-vidékfejlesztési, valamint halászati támogatásokhoz és egyéb intézkedésekhez kapcsolódó eljárás egyes kérdéseiről szóló 2007. évi XVII. törvény (a továbbiakban: Támtv.) 44. § (7) bekezdés j) pontja szerinti hatósági bizonyítvány kiállítása
Amennyiben a Támtv. 44. § (7) bejkezdés a)-j) pontjai alapján a jogszerű földhasználat nem állapítható meg, a földhasználat ténye a jegyző által kiállított hatósági bizonyítvánnyal igazolható.
4. A Nemzeti Földalapba tartozó földrészletek hasznosításának részletes szabályairól szóló 262/2010. (XI. 17.) Korm. rendelet 32.§ (6) bekezdés d) pont da) alpontja szerinti hatósági bizonyítvány kiadása
A Nemzeti Földalapba tartozó földrészletek nyilvános árveréssel történő eladása során, az árverező lakóhelye tekintetében – a legalább három éve - az életvitelszerű ott lakást bizonyító hatósági bizonyítvány kiállításával kapcsolatos feladatok ellátása.
5. Hatósági bizonyítvány kiadása 3,5 tonna összetömeget meghaladó gépjárművek elhelyezésére
Azt a tényt, hogy a települési cím szerinti ingatlan alkalmas a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó járművek tárolására, a települési önkormányzat jegyzője igazolja.
Illetékesség
A kérelmet az 1., 2., 4. pontban megjelölt ügyekben az ügyfél lakóhelye (székhelye), a 3. és 5. pontban megjelölt ügyekben az ingatlan fekvése szerint illetékes jegyzőhöz lehet benyújtani.
Szükséges okiratok
1. Lakóingatlan egyedül és életvitelszerű használatát tanúsító igazolás kiadása esetén:
• kérelmet tartalmazó formanyomtatvány
2. Mezőgazdasági termelők által üzemeltett gépjárművek útdíj fizetés alóli mentesülésével kapcsolatos hatósági bizonyítvány esetén:
A hatósági bizonyítvány kiállítása iránti kérelem, melynek tartalmaznia kell:
- a kérelmező családi és utónevét vagy megnevezését,
- a kérelmező lakcímét vagy székhelyét,
- kérelmező belföldi kézbesítési címét,
- a kérelmező arra vonatkozó nyilatkozatát, hogy mezőgazdasági termelőnek minősül,
- a terménykör megjelölését, amelyre vonatkozóan a hatósági bizonyítvány kiállítását kéri,
- az útdíjköteles elemi útszakasz megjelölését,
- a kérelmező által üzemeltetett gépjármű forgalmi rendszámát, valamint
- a kérelmező saját kezű vagy cégszerű aláírását.
3. A mezőgazdasági, agrár-vidékfejlesztési, valamint halászati támogatásokhoz és egyéb intézkedésekhez kapcsolódó eljárás egyes kérdéseiről szóló 2007. évi XVII. törvény (a továbbiakban: Támtv.) 44. § (7) bekezdés j) pontja szerinti hatósági bizonyítvány kiállítása esetén
• A hatósági bizonyítvány kiállítása iránti kérelem, melynek tartalmaznia kell:
- az ügyfél azonosításához szükséges adatokat és elérhetőségét
- ügy tárgyát képező termőföld azonosításájoz szükséges adatokat
• bizonyítékok (okiratok, írásbeli tanúvallomás stb.) melyek igazolják a földhasználat tényét
4. A Nemzeti Földalapba tartozó földrészletek hasznosításának részletes szabályairól szóló 262/2010. (XI. 17.) Korm. rendelet 32.§ (6) bekezdés d) pont da) alpontja szerinti hatósági bizonyítvány kiadása esetén
• A hatósági bizonyítvány kiállítása iránti kérelem, melynek tartalmaznia kell:
- az ügyfél azonosításához szükséges adatokat és elérhetőségét
• bizonyítékok (okiratok, írásbeli tanúvallomás stb.) melyek igazolják a helyben lakás tényét
5. A 3,5 tonna összetömeget meghaladó gépjárművek elhelyezésével kapcsolatos hatósági bizonyítvány kiadása esetén
• A hatósági bizonyítvány kiállítása iránti kérelem, melynek tartalmaznia kell:
- az ügyfél azonosításához szükséges adatokat és elérhetőségét
A kérelmet elektronikus úton, postai úton, illetve ügyfélfogadási időben személyesen lehet benyújtani:
- elektronikus úton: az űrlapbenyújtás – támogatási szolgáltatás igénybevételével e-Papír alkalmazás útján (https://epapir.gov.hu).
Az elektronikus ügyintézésre köteles ügyfél, az ügyfél jogi képviselője a kérelmet kizárólag elektronikus úton nyújthatja be.
Ügyintézés határideje és díja
- a kérelem előterjesztésétől számított 60 nap
- Az eljárás illetékmentes.
Az alkalmazott jogszabályok
- az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény
- a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény
- a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás végzésének feltételeiről szóló 385/2014.(XII.31.) Korm.rend.
- az önkormányzati hulladékgazdálkodási közfeladat ellátásról szóló 27/2016. (VI.23.) Kr. rendelet
- a mezőgazdasági termelők által üzemeltetett gépjárművek útdíj fizetése alóli mentesülésének részletes szabályairól szóló 243/2013. (VI. 30.) Korm. rendelet
- a mezőgazdasági, agrár-vidékfejlesztési, valamint halászati támogatásokhoz és egyéb intézkedésekhez kapcsolódó eljárás egyes kérdéseiről szóló 2007. évi XVII. törvény
- a Nemzeti Földalapba tartozó földrészletek hasznosításának részletes szabályairól szóló 262/2010. (XI. 17.) Korm. rendelet
- a mező- és erdőgazdasági földek forgalmáról szóló 2013. évi CXXII. törvény
- a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999. évi LXXXIV törvény
Egyéb fontos tudnivalók
Felhívom a figyelmét, hogy:
„A hatóság az ügyfél és az eljárás egyéb résztvevője azonosításához szükséges természetes személyazonosító adatokat és az ügyfajtát szabályozó törvényben meghatározott személyes adatokat, továbbá – ha törvény másként nem rendelkezik – az eljárás eredményes lefolytatásához elengedhetetlenül szükséges más személyes adatokat kezeli.
A hatóság gondoskodik arról, hogy a törvény által védett titok és törvény által védett egyéb adat (a továbbiakban együtt: védett adat) ne kerüljön nyilvánosságra, ne juthasson illetéktelen személy tudomására, és e védett adatok törvényben meghatározott védelme a hatóság eljárásában is biztosított legyen.
A hatóság az eljárása során annak lefolytatásához – jogszabályban meghatározott módon és körben – kezeli azokat a védett adatokat, amelyek eljárásával összefüggnek, illetve amelyek kezelése az eljárás eredményes lefolytatása érdekében szükséges.” (az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 27. §.)