Hírek

Elérhetőségek

Címkezelési eljárás lefolytatása ügyféli bejelentésre

Címkezelési eljárás lefolytatása ügyféli bejelentésre
 

Ügyleírás
1. Címelemek és cím képzése.
•    A házszám,
•    ha azonos házszám alatt egynél több épület van, a házszámhoz tartozó épület jele,
•    ha az épületben egynél több lépcsőház van, a házszámhoz tartozó épülethez rendelt lépcsőház jele,
•    ha az épületben vagy a lépcsőházban több szinten találhatóak önálló rendeltetési egységek, az épülethez vagy a lépcsőházhoz tartozó szint jele, és
•    ha az épület vagy a lépcsőház azonos szintjén több önálló rendeltetési egység van, az önálló rendeltetési egység ajtajának, bejáratának megjelölése,
mint címelemek képzése és
•    az elkülönülten, megjelenését tekintve szigetszerűen elhelyezkedő külterületi ingatlan, különösen tanya címének megállapítása
közigazgatási eljárás keretében történik.
 

2.A központi címregiszterben új cím keletkeztetése, meglévő cím módosítása vagy törlése.
A jegyző által – a fenti 1. pontban meghatározott címelemek és cím képzése eljárást követően - megállapított címek nyilvántartásba vétele, a bekövetkezett adatváltozások, adatjavítások nyilvántartáson történő átvezetése.
A címelem és cím képzéséről szóló határozat véglegessé válását követően - az ingatlanügyi hatóság határozatában feltüntetett ingatlan-nyilvántartási azonosító kóddal, a címkoordinátákkal és a címhez kapcsolódó postai irányítószámmal együtt - a címelem és a cím hivatalból bejegyzésre kerül a központi címregiszterbe.
A központi címregiszterben új cím keletkeztetésére, meglévő cím módosítására vagy törlésére nem közigazgatási eljárás keretében kerül sor.
A jegyző hivatalból megindítja az eljárást, ha az eljárás megindítására okot adó körülmény jut a tudomására, így különösen a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal, mint ingatlan-nyilvántartási hatóság tájékoztatása, ügyfél bejelentése.
 

Illetékesség
Az ügyféli bejelentést az ingatlan fekvése szerint illetékes települési önkormányzat jegyzőjéhez kell benyújtani.

Szükséges okiratok
- az in¬gatlan tulajdonosainak többségi nyilatkozata több közterülettel határos ingatlanok házszámának megállapítása vonatkozásában (Amennyiben a telek több közterülettel határos, a címképzést a telek közlekedési csatlakozása határozza meg. A közlekedési csatlakozás szempontjából az a közterület meghatározó, amelyről a telek főépülete használóinak többsége (nagyobb tulajdoni hányad) gyalogosan beközlekedik.
- tulajdonos elnevezési javaslata az elkülönülten, megjelenését tekintve szigetszerűen elhelyezkedő ingatlan, tanya esetén
- lakás címképzése esetén ajtó, bejárat megjelölése tekintetében a tulajdonos vagy a tulajdonosi közösség javaslata (társasház esetén alapító okirat, szövetkezeti ház esetén alapszabály is becsatolható)
- új építésű ingatlan esetében a használatbavételt igazoló dokumentum másolatának és helyszínrajzának (többlakásos ingatlan esetében a szintenkénti alaprajz másolatának) becsatolása (az irat becsatolása nem kötelező, de az ügyintézést elősegíti)

A bejelentést elektronikus úton, postai úton, illetve ügyfélfogadási időben személyesen lehet benyújtani:
- személyesen

Ügyintézés határideje és díja
Címelemek és cím képzésére irányuló közigazgatási eljárás határideje 60 nap, amely határidő az az első eljárási cselekmény elvégzésének napján kezdődik.
A címképzési eljárás illetékmentes.
Az alkalmazott jogszabályok
- az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény
- a központi címregiszterről és a címkezelésről szóló 345/2014. (XII.23.) Korm. rendelet

Egyéb fontos tudnivalók
„A hatóság az ügyfél és az eljárás egyéb résztvevője azonosításához szükséges természetes személyazonosító adatokat és az ügyfajtát szabályozó törvényben meghatározott személyes adatokat, továbbá – ha törvény másként nem rendelkezik – az eljárás eredményes lefolytatásához elengedhetetlenül szükséges más személyes adatokat kezeli.
A hatóság gondoskodik arról, hogy a törvény által védett titok és törvény által védett egyéb adat (a továbbiakban együtt: védett adat) ne kerüljön nyilvánosságra, ne juthasson illetéktelen személy tudomására, és e védett adatok törvényben meghatározott védelme a hatóság eljárásában is biztosított legyen.
A hatóság az eljárása során annak lefolytatásához – jogszabályban meghatározott módon és körben – kezeli azokat a védett adatokat, amelyek eljárásával összefüggnek, illetve amelyek kezelése az eljárás eredményes lefolytatása érdekében szükséges.” (az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 27. §.)